Medlemsmodellen ? rekruttere, aktivisere og beholde medlemmer (norska)

270 kr

Den norska översättningen av Medlemsmodellen. Boken är anpassad till norska förhållanden och innehåller intervjuer med både svenska och norska experter.

Boka om en helthetlig medlemsstrategi for frivillige organisasjoner.

Denne boka viser deg åtte steg for å forbedre organisasjonens evne til å rekruttere, aktivisere og beholde medlemmer.

Boka retter seg mot aktive, tillitsvalgte og ansatte som vil lage en medlemsstrategi eller forbedre det praktiske medlemsarbeidet.

Du lærer mer om blant annet å

  • identifisere organisasjonens unike rolle
  • skape en mer mangfoldig organisasjon
  • rekruttere flere medlemmer
  • bygge en inkluderende kultur
  • snu misnøye til utvikling og beholde medlemmer
  • få flere medlemmer til å bli aktive
  • overvinne vervingsvegring
  • evaluere medlemsarbeidet

 

  • Författare: Niklas Hill, Angeli Sjöström Hederberg
  • År: 2014 (första upplagan kom 2012)
  • Antal sidor: 132
  • ISBN 978-91-980127-6-7

Jag köpte en bok som jag brukar ha med mig ut till föreningarna och läsa högt ur. Den heter: Medlemsmodellen och är skriven av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Sussie Stangenberg

Vi beställde boken till alla våra förtroendevalda i våra kretsstyrelser. Boken är riktigt bra och intresseväckande. Lagom nivå och omfattning, bra mix av teori, praktiska exempel och bilder från verkligheten.

Magnus Gissler  Kyrkans Akademikerförbund
Magnus Gissler

Medlemsmodellen är enkel och lättläst. Styrkan ligger i de många frågorna och den utgör en bra diskussionsgrund för en förening som vill utveckla sin medlems-/frivilligrekrytering.

Mikaela Nordling  Samfundet Folkhälsan (Finland)
Mikaela Nordling

Medlemmar är viktigast i en organisation, vilket de flesta glömmer eller tar för givet. Här får du konkreta tips som du lätt kan applicera på din egen organisation för att stärka men också rekrytera medlemmar.

Gülsen Uz  projekt Ung&Dum
Gülsen Uz

Det är verkligen en grymt bra bok ? stort tack för att ni har skrivit den! Den ringar på ett självklart sätt in de olika perspektiv som behöver vara levande när en jobbar med medlemskapet och är en bra hjälp inför kommande utvecklingssatsningar. Vikten av medlemskapet som form och riskerna med att betrakta medlemmen som kund, snarare än som del av organisationen, är de delar jag själv ofta återkommer till och genom er bok nu fått nya formuleringar och tankar kring. Tack!

Joakim Rindå  Uppdragsledare för arrangörs- och föreningsutveckling, Riksteatern
Joakim Rindå