Rättviseförmedlingen har sedan starten 2010 skapat en modern folkrörelse bestående fler än 60 000 följare och aktivister i sociala medier. Det är fler än vad något av Sveriges riksdagspartier lyckats med. Organisationen har byggts med minimal budget för marknadsföring och med sociala medier som det i särklass viktigaste verktyget för att nå ut. Målet är att åstadkomma förändring, och göra det enkelt för vem som helst att vara med och bidra till Rättviseförmedlingens arbete. Nu delar Frida Mörtsell, community manager på Rättviseförmedlingen, med sig av kunskap och erfarenheter från arbetet hittills.
På kursen den 20 mars bryter vi ner verksamheten till enskild och speciellt lyckad kommunikation och strategi. Hur får vi människor att gilla, dela och engageras på nätet? Vi berättar om hur Facebook fungerar och om hur Rättviseförmedlingen arbetar för att hålla uppe engagemanget hos sina följare i sociala medier. Du kommer även få öva på att skriva egna statusar och hitta sammanhangen där du kan använda dessa verktyg.
Trinambai arrangerar denna kurs i samarbete med Rättviseförmedlingen. Anmäl dig senast den 10 mars.