The Membership Model – recruiting, activating and keeping members (english)

270 kr

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

Some themes from the book:

  • Identifying your unique role
  • Increasing your diversity
  • Attracting more members
  • Creating an inclusive culture
  • Handling discontent and keeping members
  • Turning passive members into active members
  • Overcoming recruitment resistance
  • Evaluating your membership work

The Membership Model is written by Niklas Hill and Angeli Sjöström. The book is currently available in English, Swedish and Norwegian.

”Ett verktyg att ta till sig!”

Ann Engqvist  Chefstidningen
Ann Engqvist

Boken Medlemsmodellen är en bok som är lätt att ta till sig. Man kan absolut använda boken som ett arbetsredskap för att jobba tillsammans med rekrytering. Den ger också ett antal aha-upplevelser – sådant som kan tyckas vara självklart men som man har så lätt att glömma bort. För det första får man praktiska tips om samtalsteknik. Det är så lätt det är att glömma bort intervjufasen och aldrig fråga medlemmarna vad de vill ha ut av ett medlemskap. Sedan gillar jag hur den utmanar våra invanda sätt att tänka. Till exempel hur man kan uppmuntra till att ta vara på medlemmars engagemang. Det måste inte ske på det sätt som vi presenterar det i dag – det finns nya, attraktiva sätt att vara med och påverka.

Catharina Jonsson Lärarförbundets regionsekreterare i Vänersborg
Catharina Jonsson

Vi beställde boken till alla våra förtroendevalda i våra kretsstyrelser. Boken är riktigt bra och intresseväckande. Lagom nivå och omfattning, bra mix av teori, praktiska exempel och bilder från verkligheten.

Magnus Gissler  Kyrkans Akademikerförbund
Magnus Gissler

Medlemmar är viktigast i en organisation, vilket de flesta glömmer eller tar för givet. Här får du konkreta tips som du lätt kan applicera på din egen organisation för att stärka men också rekrytera medlemmar.

Gülsen Uz  projekt Ung&Dum
Gülsen Uz

Medlemsmodellen är enkel och lättläst. Styrkan ligger i de många frågorna och den utgör en bra diskussionsgrund för en förening som vill utveckla sin medlems-/frivilligrekrytering.

Mikaela Nordling  Samfundet Folkhälsan (Finland)
Mikaela Nordling