loader image

The Membership Model – recruiting, activating and keeping members (english)

240 kr

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

Some themes from the book:

  • Identifying your unique role
  • Increasing your diversity
  • Attracting more members
  • Creating an inclusive culture
  • Handling discontent and keeping members
  • Turning passive members into active members
  • Overcoming recruitment resistance
  • Evaluating your membership work

The Membership Model is written by Niklas Hill and Angeli Sjöström. The book is currently available in English, Swedish and Norwegian.

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “The Membership Model – recruiting, activating and keeping members (english)”

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Medlemmar är viktigast i en organisation, vilket de flesta glömmer eller tar för givet. Här får du konkreta tips som du lätt kan applicera på din egen organisation för att stärka men också rekrytera medlemmar.

Gülsen Uz  projekt Ung&Dum
Gülsen Uz

Vi beställde boken till alla våra förtroendevalda i våra kretsstyrelser. Boken är riktigt bra och intresseväckande. Lagom nivå och omfattning, bra mix av teori, praktiska exempel och bilder från verkligheten.

Magnus Gissler  Kyrkans Akademikerförbund
Magnus Gissler

Det är verkligen en grymt bra bok – stort tack för att ni har skrivit den! Den ringar på ett självklart sätt in de olika perspektiv som behöver vara levande när en jobbar med medlemskapet och är en bra hjälp inför kommande utvecklingssatsningar. Vikten av medlemskapet som form och riskerna med att betrakta medlemmen som kund, snarare än som del av organisationen, är de delar jag själv ofta återkommer till och genom er bok nu fått nya formuleringar och tankar kring. Tack!

Joakim Rindå  Uppdragsledare för arrangörs- och föreningsutveckling, Riksteatern
Joakim Rindå

Jag köpte en bok som jag brukar ha med mig ut till föreningarna och läsa högt ur. Den heter: Medlemsmodellen och är skriven av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Sussie Stangenberg

Jag har hittat min nya bibel, inte den som handlar om Gud […] utan en som handlar om att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar! Allt i boken var som en saga, oerhört inspirerande och helt enligt mina egna föreställningar. Från den kommer jag att hämta massor av goda idéer och exempel. Boken heter Medlemsmodellen och är författad av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Pernilla Bjering Dahlén
Varukorg
  • No products in the cart.