loader image

Medlemsmodellen – rekrytera, aktivera och behålla medlemmar

240 kr

Medlemsmodellen tar ett helhetsgrepp om medlemsutveckling i ideella organisationer. Den innehåller åtta steg som förbättrar er förmåga att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar. Boken är skriven för tjänstemän, förtroendevalda och aktiva som vill skapa en medlemsstrategi eller förbättra det operativa arbetet med medlemsrekrytering och medlemsutveckling.

Boken som tar ett helhetsgrepp om medlemsutveckling i ideella organisationer

Medlemsmodellen innehåller åtta steg som förbättrar er förmåga att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar. Boken är skriven för tjänstemän, förtroendevalda och aktiva som vill skapa en medlemsstrategi eller förbättra det operativa arbetet med medlemsrekrytering och medlemsutveckling.

Teman ur boken

  • identifiera er unika roll
  • locka fler medlemmar
  • kom förbi rekryteringsmotstånd
  • hantera missnöje och behåll medlemmar
  • få passiva medlemmar att bli aktiva
  • skapa en inkluderande organisation och öka mångfalden
  • utvärdera ert medlemsarbete

Medlemsmodellen är skriven av Niklas Hill och Angeli Sjöström Hederberg. Den finns även som talbok och i punktskrift samt på engelska och norska.

Medlemsmodellen kan med fördel kompletteras med vårt utbildningsmaterial Förening i förändring.

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “Medlemsmodellen – rekrytera, aktivera och behålla medlemmar”

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Boken Medlemsmodellen är en bok som är lätt att ta till sig. Man kan absolut använda boken som ett arbetsredskap för att jobba tillsammans med rekrytering. Den ger också ett antal aha-upplevelser – sådant som kan tyckas vara självklart men som man har så lätt att glömma bort. För det första får man praktiska tips om samtalsteknik. Det är så lätt det är att glömma bort intervjufasen och aldrig fråga medlemmarna vad de vill ha ut av ett medlemskap. Sedan gillar jag hur den utmanar våra invanda sätt att tänka. Till exempel hur man kan uppmuntra till att ta vara på medlemmars engagemang. Det måste inte ske på det sätt som vi presenterar det i dag – det finns nya, attraktiva sätt att vara med och påverka.

Catharina Jonsson Lärarförbundets regionsekreterare i Vänersborg
Catharina Jonsson

”Ett verktyg att ta till sig!”

Ann Engqvist  Chefstidningen
Ann Engqvist

Det är verkligen en grymt bra bok – stort tack för att ni har skrivit den! Den ringar på ett självklart sätt in de olika perspektiv som behöver vara levande när en jobbar med medlemskapet och är en bra hjälp inför kommande utvecklingssatsningar. Vikten av medlemskapet som form och riskerna med att betrakta medlemmen som kund, snarare än som del av organisationen, är de delar jag själv ofta återkommer till och genom er bok nu fått nya formuleringar och tankar kring. Tack!

Joakim Rindå  Uppdragsledare för arrangörs- och föreningsutveckling, Riksteatern
Joakim Rindå

Jag köpte en bok som jag brukar ha med mig ut till föreningarna och läsa högt ur. Den heter: Medlemsmodellen och är skriven av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Sussie Stangenberg

Jag har hittat min nya bibel, inte den som handlar om Gud […] utan en som handlar om att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar! Allt i boken var som en saga, oerhört inspirerande och helt enligt mina egna föreställningar. Från den kommer jag att hämta massor av goda idéer och exempel. Boken heter Medlemsmodellen och är författad av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Pernilla Bjering Dahlén
Varukorg Objektet tas bort Undo
  • No products in the cart.