The Membership Model – recruiting, activating and keeping members (english)

270 kr

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

This book contains eight steps that will improve your ability to recruit, activate and keep members. The Membership Model is aimed at employees, elected representatives and volunteers who want to create a membership strategy or improve their organising work.

Some themes from the book:

  • Identifying your unique role
  • Increasing your diversity
  • Attracting more members
  • Creating an inclusive culture
  • Handling discontent and keeping members
  • Turning passive members into active members
  • Overcoming recruitment resistance
  • Evaluating your membership work

The Membership Model is written by Niklas Hill and Angeli Sjöström. The book is currently available in English, Swedish and Norwegian.

Jag har hittat min nya bibel, inte den som handlar om Gud […] utan en som handlar om att rekrytera, aktivera och behålla medlemmar! Allt i boken var som en saga, oerhört inspirerande och helt enligt mina egna föreställningar. Från den kommer jag att hämta massor av goda idéer och exempel. Boken heter Medlemsmodellen och är författad av Niklas Hill och Angeli Sjöström.

Pernilla Bjering Dahlén

”Ett verktyg att ta till sig!”

Ann Engqvist  Chefstidningen
Ann Engqvist

Rekrytera nya medlemmar, aktivera dem och också behålla dem är idag en mycket angelägen verksamhet för både stora organisationer och mindre föreningar. Därför kommer den här boken i rättan tid. En mängd råd och tips för medlemsarbetet ges. Boken är pedagogiskt välgjord, tydlig och lättillgänglig.

Lektör Gunnar Lamin BTJ-häfte 12103007
Lektör Gunnar Lamin

Boken är lättläst, konkret och tydlig med olika exempel och här finns något att hämta för alla.

Det är verkligen en grymt bra bok – stort tack för att ni har skrivit den! Den ringar på ett självklart sätt in de olika perspektiv som behöver vara levande när en jobbar med medlemskapet och är en bra hjälp inför kommande utvecklingssatsningar. Vikten av medlemskapet som form och riskerna med att betrakta medlemmen som kund, snarare än som del av organisationen, är de delar jag själv ofta återkommer till och genom er bok nu fått nya formuleringar och tankar kring. Tack!

Joakim Rindå  Uppdragsledare för arrangörs- och föreningsutveckling, Riksteatern
Joakim Rindå
Fri leverans för beställningar över 999 kr
0%